TUNNIKAVA
Sihtgrupp: 6 klass
Maht: 2x45 min
Teema: Palju on parem kui üks.
Eesmärk: Teema ”Palju parem kui üks” eesmärgiks on
tutvustada kogumist ja kollektsioneerimist kui kunsti tööriist.
Kollektsioneerimine on väga levinud harrastus. Oluline on pöörata tähelepanu
sellele, et kunst võib olla äärmiselt lihtne ja peituda igal pool. Antud
ülesanne võimaldab õpilastel suhestuda enda ja teiste
kollektsioneerimistegevustega. Antud ülesanne võimaldab lastel kasutada oma
komponeerimisoskusi ning arendada oskust dokumenteerida. Ülesanne abil õpilased
saavad aru, kuidas paljude esemete kombineerimisest võib välja kasvada hoopis
teistsuguse mõjuga objekt, kui seda on üksikese. Antud ülesanne paneb õpilasi
märkama tohutut visuaalset rikkust meie ümber ja arendab oskust selle hulgast
endale vajalikku välja valima.
Ülesanne: Koguda visuaalset materjali või esemeid. Teha
nende hulgast põhjendatud valik ning vormistada kogu kunstiteoseks. Õpilased
peavad tegema oma klassikaaslastega püüdlustorni.
Õpitulemused ehk väljundid:
·
Teab
erinevaid kogumisviise.
·
Teab
erinevaid kogudega tegelenud kunstnikke ja nende teoseid.
·
Mõistab,
kuidas võib kollektsioonist saada kunstiteos.
·
Paigutab
esemed terviklikuks seadeks.
Põhimõisted: kollektsioneerimine, massistseen,
prügikunst, investeering, kvaliteet, arhiveerimine, dokumenteerimine.
Õppematerjalid: Power Pointi ettekanne ning
näidistööd.
Meetodid: kollektsioneerimine, diskussioon,
individuaaltöö, dokumenteerimine, näidistööde näitamine, õpetaja juhendamine ja
abistamine.
Materjal: Teema ”palju parem kui üks” õpilaseraamatu
tekstid ning vajalike linke saab otse www.loovalt.ee lehel, lingikogu alt.
Kodune töö: kodutöö puudub.
Vahendid: guašš värvid, pintslid, 0,5 l kohvikoore
pakkid.
Kasutatud kirjandus: Laanemäe. K, Lüsi. A, Tšekulajeva.
J, Purre. A. (2011). ”Tähelepanu! Valmis olla! Kunst!”. Pärnu:
Hansaprint
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Väljundid
|
||||
1. Teab erinevaid
kogumisviise
|
Teab erinevaid kogumisviise ja oskab sel teemal vestelda.
|
Teab mõned tunnis esitletud kogumisviise.
|
Teab ühte toodud tunnis kogumisviise.
|
Ei tea midagi.
|
2. Oskab nimetada kogudega tegelenud kunstnikke ja nende teoseid. Tunneb hästi näidistöid ja näitusel nähtud töid.
|
Oskab nimetada kogudega tegelenud kunstnikke ja teoseid. Meenutab ka
õpetaja näidistöid ja näitusel nähtud töid.
|
Teab paari kunstnikku või teost.
|
Teab ühte kunstnikku või teost.
|
Ei tea midagi.
|
3. Mõistab, kuidas võib kollektsioonist saada kunstiteos.
|
Saab hästi aru, toob näiteid ja suudab sellel teemal arutleda.
|
Saab aru ja oskab tuua vähemalt ühe näidet.
|
Oskab midagi välja pakkuda, pakub ka valesid variante.
|
Ei saa aru.
|
4. Paigutab esemed
terviklikuks seadmeks.
|
Seade on huvitava kompositsiooniga ja tasakaalus kunstilise
väärtusega.
|
Koostab iseseisvalt seade. Seade on püüdlikult teostatud, kooskõlas
kompositsiooniga.
|
Vajab seade teostamisel abi või koostab kompositsiooniliselt nõrga
seade.
|
Ei tea midagi.
|
5.Dokumenteerib seadet.
|
Dokumentatsioonil on kunstiline väärtus, see on nutikas ja seade
jäädvustamiseks parim valik.
|
Teos on dokumenteeritud.
|
Dokumenteeritud teos, kuid kompositsioonilselt nõrk .
|
Töö on tegemata.
|
No comments:
Post a Comment