Sunday, March 10, 2013

6. klass. Palju on parem kui üks.



TUNNIKAVA
Sihtgrupp: 6 klass
Maht: 2x45 min
Teema: Palju on parem kui üks.
Eesmärk: Teema ”Palju parem kui üks” eesmärgiks on tutvustada kogumist ja kollektsioneerimist kui kunsti tööriist. Kollektsioneerimine on väga levinud harrastus. Oluline on pöörata tähelepanu sellele, et kunst võib olla äärmiselt lihtne ja peituda igal pool. Antud ülesanne võimaldab õpilastel suhestuda enda ja teiste kollektsioneerimistegevustega. Antud ülesanne võimaldab lastel kasutada oma komponeerimisoskusi ning arendada oskust dokumenteerida. Ülesanne abil õpilased saavad aru, kuidas paljude esemete kombineerimisest võib välja kasvada hoopis teistsuguse mõjuga objekt, kui seda on üksikese. Antud ülesanne paneb õpilasi märkama tohutut visuaalset rikkust meie ümber ja arendab oskust selle hulgast endale vajalikku välja valima.
Ülesanne: Koguda visuaalset materjali või esemeid. Teha nende hulgast põhjendatud valik ning vormistada kogu kunstiteoseks. Õpilased peavad tegema oma klassikaaslastega püüdlustorni.
Õpitulemused ehk väljundid:
·         Teab erinevaid kogumisviise.
·         Teab erinevaid kogudega tegelenud kunstnikke ja nende teoseid.
·         Mõistab, kuidas võib kollektsioonist saada kunstiteos.
·         Paigutab esemed terviklikuks seadeks.

Põhimõisted: kollektsioneerimine, massistseen, prügikunst, investeering, kvaliteet, arhiveerimine, dokumenteerimine.
Õppematerjalid: Power Pointi ettekanne ning näidistööd.
Meetodid: kollektsioneerimine, diskussioon, individuaaltöö, dokumenteerimine, näidistööde näitamine, õpetaja juhendamine ja abistamine.
Materjal: Teema ”palju parem kui üks” õpilaseraamatu tekstid ning vajalike linke saab otse www.loovalt.ee lehel, lingikogu alt.
Kodune töö: kodutöö puudub.
Vahendid: guašš värvid, pintslid, 0,5 l kohvikoore pakkid.
Kasutatud kirjandus: Laanemäe. K, Lüsi. A, Tšekulajeva. J, Purre. A. (2011). ”Tähelepanu! Valmis olla! Kunst!”. Pärnu: Hansaprint 


Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
5
4
3
2
Väljundid

1. Teab erinevaid kogumisviise

Teab erinevaid kogumisviise ja oskab sel teemal vestelda.
Teab mõned tunnis esitletud kogumisviise.
Teab ühte toodud tunnis kogumisviise.
Ei tea midagi.

2. Oskab nimetada kogudega tegelenud kunstnikke ja nende teoseid. Tunneb hästi näidistöid ja näitusel nähtud töid.

Oskab nimetada kogudega tegelenud kunstnikke ja teoseid. Meenutab ka õpetaja näidistöid ja näitusel nähtud töid.
Teab paari kunstnikku või teost.
Teab ühte kunstnikku või teost.
Ei tea midagi.

3. Mõistab, kuidas võib kollektsioonist saada kunstiteos.

Saab hästi aru, toob näiteid ja suudab sellel teemal arutleda.
Saab aru ja oskab tuua vähemalt ühe näidet.
Oskab midagi välja pakkuda, pakub ka valesid variante.
Ei saa aru.

4. Paigutab esemed terviklikuks seadmeks.

Seade on huvitava kompositsiooniga ja tasakaalus kunstilise väärtusega.
Koostab iseseisvalt seade. Seade on püüdlikult teostatud, kooskõlas kompositsiooniga.
Vajab seade teostamisel abi või koostab kompositsiooniliselt nõrga seade.
Ei tea midagi.

5.Dokumenteerib seadet.

Dokumentatsioonil on kunstiline väärtus, see on nutikas ja seade jäädvustamiseks parim valik.
Teos on dokumenteeritud.
Dokumenteeritud teos, kuid kompositsioonilselt nõrk .
Töö on tegemata.

No comments:

Post a Comment