Sunday, March 10, 2013

9. ja 11 klass. Digisild.



TUNNIKAVA
Sihtgrupp: 9, 11 klassid
Maht: 2x45 min
Teema: Digisild.
Eesmärk: Antud teema ja selle juurde kuuluva ülesande eesmärgiks on tutvuda Eesti kunstimuuseumi digiarhiivi ning Kumu virtuaaltuuriga, õppida neid kasutama, leida sealt üles endale vajalik teos ja selle juurde kuuluvad andmed. Oluliseks sihiks teema läbimisel on analüüsida teost küsimuste esitamise kaudu. Ülesanne vajab väga tõsist teosesse süüvimist. Küsimused peavad olla keskenduma kolmele aspektile: kontseptuaalne vaatamine (teose idee ja konteksti tabamine, narratiiv jne), analüütiline vaatamine (teose osadeks lammutamine, tehnilised lahendused, kompositsioon jms) ning kriitiline vaatamine (teosele hinnangu andmine mingist olulisest aspektist või endast lähtuvalt).
Ülesanne: Valida kaks võimalikult erinevat kunstiteost ja esitada paarilisele nende kohta küsimusi. Uurida teoste kohta lisateavet Eesti kunstimuuseumi digiarhiivist või Kumu virtuaaltuurist ja esitada kunstiteoseid kogu klassile.
Õpitulemused ehk väljundid:

  • Teema läbimisel oskab õpilane kasutama kunstimuuseumi digiarhiivi ja Kumu virtuaaltuuri.
  • Oskab küsimuste abil avada kunstiteoseid ning neid teistele õpilastele esitleda.

Põhimõisted: digiarhiiv, reproduktsioon, originaal, analüüs, suletud küsimus, avatud küsimus.
Õppematerjalid: interneti-ühendusega arvuti, projektor, suur ekraan, pliiats, paber.
Meetodid: individuaalne töö, paaristöö, esitlus, õpetaja juhendamine ja abistamine, õppekäik.
Materjalid: Teema ”Digisild” õpilaseraamatu tekstid ja fotod, www.ekm/kumu (Kumu kunstimuuseumi kodulehekülg.), digikogu.ekm.ee/ (Eesti kunstimuuseumi digitaalne arhiiv.), www.ekm.ee/kumu.php?id=785&p_id=382 (Kumu virtuaaltuur.)
Kodune töö: kodutöö puudub.
Vahendid: Interneti-ühendusega arvuti, projektor, suur ekraan, pliiats, paber, arvutid.
Kasutatud kirjandus: Laanemäe. K, Lüsi. A, Tšekulajeva. J, Purre. A. (2011). ”Tähelepanu! Valmis olla! Kunst!”. Pärnu: Hansaprint

Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
5
4
3
2
Väljundid

1. Tunneb Eesti kunstimuuseumi digiarhiivi ja Kumu virtuaaltuuri ning oskab neid kasutada.

Kasutab nii digiarhiivi kui ka virtuaaltuuri osavalt ja kiiresti, oskab luua oma albumit ning leiab ka lisateavet autorite või teoste kohta.
Oskab digiarhiivi avada, teosed välja valida ja andmed üles leida.
Oskab arhiivi kasutada piiratult.
Ei oska sellega midagi peale hakata.

2. Oskab küsimuste abil avada kunstiteo-seid ja neid teistele esitleda.

Moodustab ülihäid avavaid küsimusi, esitleb teost meisterlikult, selgelt ja arusaadavalt. Süüvib teosesse põhjalikult ning lisab ajaloolisi teadmisi.
Moodustab häid, kuid üsna traditsioonilisi küsimusi, avab ja esitleb teost piisavalt hästi ja veenvalt.
Moodustab keskpäraseid küsimusi, avab ja esitleb teost puiselt ning napisõnaliselt.
Ei esita piisavalt küsimusi ega tööta kaasa.

3. Dokumenteerib seade.

Dokumentatsioonil on kunstiline väärtus, see on nutikas ja seade jäädvustamiseks parim valik.
Teos on doku-menteeritud.
Dokumenteeri-tud, kuid jätab soovida.
Töö on tegemata.

Tööleht



  • 1.     Ava Digitaalkogu (klikka ükskõik millisel pildil ja ülamenüüs avaneb mustal taustal pildivalik). Sinul tuleb valida pilt Klassikalise modernismi, Kunst nõukogude perioodil või Nüüdiskunst hulgast!
    2.    Tutvu eesti kunsti 20. saj. pildivalikuga ja vali neist välja üks silmahakkav töö! Töö pealkiri ja muu faktiinfo ei ole esialgu oluline.
    3.  Mõtle töö kohta viis küsimust, mida sa kelleltki teiselt (pinginaabrilt) küsiksid ja kirjuta küsimused üles. Neid läheb hiljem vaja. Kasuta avatud, mõtlemakutsuvaid arvamusküsimusi (nt. Mis pildil toimub? Miks on hobune tõusnud tagajalgadele? jms.).
    4.      Lase oma küsimustele vastata pinginaabril ja vasta neile ka ise, kirjuta vastused üles.
    5.  Uuri digikogust enda välja valitud töö pealkiri, mõõdud ja muu oluline teave. Vaata oma vastused üle ja mõtle, kas need jääksid uut infot teada saades samaks või tahad vastuseid täiendada.
    6.  Vestelge pinginaabriga, kas teie vastused olid sarnased või erinevad. Kuna sina tead sellest pildist rohkem kui paariline, siis jaga temaga oma välja uuritud teadmisi (autor, pildi nimi, tehnika, mõõtmed jms.).
    7.      Nüüd vahetage pooled ja vestelge ka paarilise pildist.
    8.    Koduse töö jaoks valige üks teie poolt läbi arutatud teos ja mõelge, kuidas seda vabas vormis tutvustada ülejäänud klassile. Esitlust võib teha koos – sellisel juhul mõelge läbi ja pange kirja, kes mida räägib. Kindlasti on vajalik juurde uurida, mis oli ajalooliselt Eestis oluline sel aastal (ajavahemikul) kui teos valmis.
    9.  Järgmisel tunnil näidake oma valitud teost suurel ekraanil ja tutvustage tehtud tööd kogu klassile.
    10.  Kui aega üle jääb vaata ja õpi kasutama Kumu virtuaaltuuri.
    Kirja panna: 1) 5 avatud küsimust koos vastustega, 2) taustainfo, mis on seotud töö valmimise aastaga (kunstniku elulooga seotud andmed, ajaloolised sündmused, mis viitavad seostele valitud pildiga), 3) pildi andmed: teose autor, pildi nimi, tehnika, mõõtmed.
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………...…………………………….
…………………………………………………………………………...……………………………….
…………………………………………………………………………...……………………………….
……………………………………………………………………………...…………………………….
……………………………………………………………………………...…………………………….
…………………………………………………………………………...……………………………….
………………………………………………………………………...………………………………….
………………………………………………………….......................………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………

No comments:

Post a Comment